Idag är det fredag

får se vad som händer idag, just nu ligger lillan och sover och jag sitter å väntar på älsklingen som är iväg och hjälper mamma med en grej. Igår var redan pluttan hela 10 månader shit vad fort det går, det är så kul nu för nu ser man nya saker hela tiden, är så kul nu när dom börjar prata riktigt och snart börjar gå, häromdan så ställde hon sig upp helt själv utan att hålla i nånting =) min lilla älskling <3
Känner för att sola idag så det ska jag nog göra när Martin kommer hem, gott med lite egen tid....Annars vet jag inte om det händer nått speciellt idag inget som är planerat iallafall, ska kanske träffa en vän idag lite senare och ikväll blir det mys med bubbelbad och kanske nån cider eller ett glas vin, nu har man ammat i hela 10 månader och nu äntligen dricker lillan välling så det känns så himla gott nu och slippa vara så låst och jag kan åka iväg själv utan att behöva tänka på nånting, men någon fylla lockar mig inte direkt, har fått många tillfällen men kan inte påstå att jag är direkt sugen på sånt....
Nu är det redan januari men är ju mammaledig tills efter sommaren så det är väldigt gott och gott att veta att man har ett fast jobb att komma tillbaka till =) så i allt negativt finns det faktikst nått positivt i mitt liv, eller det finns mycket positivt i mitt liv men det är svårt att tänka så nu min pappa var ju mitt allt men man får försöka tänka på det som finns kvar, min dotter, sambo, familj och syskon å vänner även om det känns svårt just nu men det är så man får försöka tänka, jag kan inte få tillbaka min pappa endå hur jag än gör...........

Imorgon ska kanske våran lilla familj åka ut på en liten tur, blir kanske en sväng till vattenpalatset med skruttan så hon får bada lite som hon verkligen älskar att göra, men innan det blir det en sväng till mio och kolla på en ny soffa som vi troligtvis har bestämt oss för så det kommer nog bli jätte bra, ska bli gott att få bort denna skinngruppen, så är det nån som vill ha en soffa i skinn så är det bara att säga till =) 

Träffen med prästen igår gick bra så nu är äntligen allt klart med begravningen så nu är det igentligen bara att vänta på dagen, har skrivit en dikt till pappas begravning, funderade på om jag skulle läsa den själv men det kommer jag aldrig att klara så det får prästen göra istället.

Kära lilla pappa !
Vi hoppas du nu har fått frid och nu slipper smärta. Vi saknar dig så i både tanke och hjärta. Så glad som du var över det små, varför kunde du inte få leva och se lillan lära sig att gå.
Livet togs ifrån dig alldeles för fort, lilla pappa, det fanns ju så mycket som vi velat sagt och gjort.
Alla ljusa stunde och fina minnen av dig kan ingen ifrån oss ta.
Vi älskar dig pappa, ha det så bra <3

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

Väldigt fint skrivet.

Postat av: Maria

Du är duktig gumman och stark. Kramar om er alla

Postat av: Linda

Fint dikt! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback